office@brers.rs

O preduzetništvu2

$slika_post

Odgovornost je velika, a znanje presudno da uspete u nameri da na najbolji način predstavite svoju kompaniju

Mi znamo kako je biti u vašoj koži!

Znamo kako vam je! Ne samo zato što smo i sami mali preduzetnici, već i zbog toga što niz godina radimo na pripremi preduzetnika za svet biznisa. Neki od nas pišu članke o vlasnicima biznisa, drugi pripremaju brošure i priručnike za snalaženje u svetu preduzetništva i proveru sopstvenih kapaciteta za ovu arenu, zajedno pravimo sajtove i kreiramo vizuelne identitete firmi. Dakle, možete nam verovati, jer mi znamo i kako je u ringu i kako izgleda priprema za borbu. To nam omogućava da vam damo dobre savete i pomognemo, naročito kada je marketing u pitanju, a ispostavlja se da je danas promocija najbitnija, jer u moru ponude najvažnije je istaći se.

Teško jeste, tu nema sumnje! I nama je na početku sve to delovalo kao da nema ama baš nikakve veze sa našom vizijom posla, koji treba da bude jedinstven i naročit u svemu, pa čak da ga sve te teorijske postavke, o propisima da ne pričamo, nekako narušavaju, udaljavaju od ideje sa kojom smo u sve ovo ušli. Međutim, sa sadašnje pozicije jasno vidimo koliko su te stvari važne.

Prvo i osnovno je da ste spremni da budete preduzetnik. Čak i ako vam se čini da niste rođeni za ovu poziciju, nemojte misliti da je to nepromenljiva stvar, jer čovek se uči dok je živ i možete sebe uz malo truda pretvoriti u odličnog biznismena, i to bez magije, samo znanjem i radom na sebi. Ako razmišljate o privatnom poslu, privlači vas ta ideja – sledite taj put i otisnite se. 

 

Život u strahu nije život, a porazi, čak i ako do njih dođe – neka budu samo izvor znanja i uvod u novu rundu, u kojoj ste već odmerili svoje snage, ali i dobro procenili protivnika.

Spisak osobina koje bi trebalo da krase jednog preduzetnika je baš dug: vredan, posvećen, spreman da rizikuje, lider, hrabar, inovativan, komunikativan, fleksibilan, koristi prilike, ima jasan cilj, samokontrolu, samopouzdanje...kraja nema. I sad kad sve ovo pročitate, odmah posumnjate u sebe. Razmišljajte drugačije: možda sami nemate sve ove osobine, ali ako se udružite sa nekim ko ih poseduje, neće vam biti ravnog u poslu. Evo, nas četvoro, na primer, kada saberemo sve naše osobine, štriklirasmo ceo spisak (to će vam lektorka objasniti da je pravilno štriklirati, a ne štiklirati, mada se ni njoj ne sviđa, ali pravila, pravila...).

Kad smo raščistili sa osobinama ličnosti, sledi poglavlje koje se stručno naziva – provera biznis ideje na tržištu. Znači, prvo ste proverili sebe, a sad morate ideju. Jednostavnije rečeno, traži se da znate postoji li interesovanje za vaš posao na tržištu koje ciljate i kakva je i kolika konkurencija. Pre nego što vas obuzme panika kad dobijete izveštaj koliko istih poslova deluje na par kvadratnih kilometara, setite se brojnih primera onih koji su uspeli iako se bave poslom koji radi već milion ljudi. Važno je da budete iskreno posvećeni svojoj ideji i isti takvi prema klijentima, to će se osetiti, prepoznati, sa takvim stavom nema greške, sve ostalo su proračuni. Zato, samo hrabro, verujte u sebe, budite strpljivi i rezultati će se brzo videti.

Još jedna misterija koju treba razrešiti je čuveni biznis plan. Pre nego što date silne pare nekome da vam isti napiše, prelistajte neki priručnik o izradi ovog dokumneta, pa ćete videti da vi svim podacima i informacijama već raspolažete.

Na primer, odmah na početku vas sretne poetski izraz – misija i vizija preduzeća i eto kreativne blokade. Da vam pomognemo malo!

Misija se krije u odgovorima na pitanja: zašto ste vi u ovom poslu, kome se obraćate i kako ćete pomoći svojim klijentima/kupcima da njihov život bude bolji, lepši, odnosno kako ćete im pomoći da reše neki svoj problem. Sve to može da se objasni u par jednostavnih rečenica.

Na primer, misija Brersa je da svojim originalnim idejama za promociju i marketing pomogne poslovanje preduzetnika; da budemo spoljni saradnik, deo marketing tima koji će osloboditi preduzetnika jedne veoma važne sfere poslovanja, tako da može da se posveti poslovima koji mu najbolje leže.

Vizija je, kao što i samo ime kaže, vezana za budućnost, odnosno za pravac u kome želite da se razvija vaše poslovanje. Naša vizija je da ime Brers bude prvo na koje ćete pomisliti kada se u vašem poslu pojavi potreba za internet podrškom, da se pozicioniramo kao posvećen saradnik dostojan poverenja.

Kada ste ova pitanja rešili, dolazi na red još jedna opasna obaveza – kreiranje vizuelnog identiteta. Ni to nije tako strašno kao što zvuči, jer već imate predstavu kakav biste utisak voleli da ostavite u javnosti, a to se najpre postiže kroz ime i logo.

Prvo i osnovno – ne komplikujte, naročito oko imena firme. Imamo mnogo primera preduzetnika koji su u naletu inspiracije dali originalne nazive, a posle ne znaju ni kako pravilno da ih pišu, a kamoli u padež da stave. O srpsko-engleskim kombinacijama da ne pričamo...

Svojevrstan rizik je i osmišljavanje slogana, gde morate voditi računa da ne bude višesmislenosti ili nedajbože nešto gore, pa da se proslavite, ali na kontra način od onoga koji ste planirali. Isto važi i za logo.

Sve u svemu, najbolje je to poveriti onima koji imaju već mnogo iskustva u svemu ovome. Na kraju, malo da demistifikujemo i kreativnost! Gde god se danas okrenete čujete samo kreativni i inovativni, pa šta onda mi ostali da radimo koji se ne budimo baš svakog dana ili bar svakog ponedeljka sa novom idejom koja će baciti svet na kolena. U opasnosti smo svi da razvijemo kompleks niže kreativnosti. Neće moći tako! Cenite sve svoje ideje i proveravajte ih u praksi, menjajte ako treba, sve dok se ne dokažu.

Isto važi i za starije i za mlađe preduzetnike. Ko kaže da je kreativnost isključivo pravo mladih osoba?! Ona se ne vezuje za godine, nego za snove i želje i njihovo ostvarivanje. Zato, budite dovoljno hrabri da želite i dovoljno strpljivi i uporni da ostvarujete svoje želje.

 

 

Ako razmišljate o privatnom poslu, privlači vas ta ideja – sledite taj put i otisnite se.